• TUOTTEET

• Rakentamisen laatuaineistoja
      • Strategia 2025

Asiakasyrityksemme erottuvat kilpailijoistaan

Tuotteemme vahvistavat yrityksen luotettavuutta, mikä parantaa yrityksen kilpailuasemaa.

RALA-pätevyyden, RALA-sertifioinnin ja RALA-palautteen avulla yritys kertoo tilaajalle toimintatavoistaan.

RALA-pätevyys on puolueeton osoitus yrityksen osaamisesta, vastuullisuudesta ja luotettavuudesta. RALA-pätevät yritykset täyttävät Tilaajavastuulain vaatimukset ja huolehtivat asianmukaisesti vastuuvakuutuksista ja tilinpäätöskäytännöistä. Yrityksen tekninen osaaminen on todennettu referenssikohteiden sekä henkilö- ja kalustoresurssien osalta.

RALA-sertifiointi on ISO-järjestelmien pohjalta suomalaisen rakennusalan erityistarpeisiin räätälöity johtamisjärjestelmän arviointimenettely. RALA-sertifiointi voi kohdistua yhteen tai useampaan johtamisjärjestelmän osa-alueeseen: RALA-laatusertifikaatti todentaa yrityksen laadunhallintajärjestelmän, RALA-ympäristösertifikaatti ympäristöjärjestelmän ja RALA-turvallisuussertifikaatti työterveys- ja työturvallisuusjärjestelmän. Puolueettoman, jatkuvan arvioinnin avulla yritys varmistaa toimintansa laadun ja jatkuvan kehityksen.

RALA-palaute on rakennusalan oma palautetyökalu, jonka avulla projektipalautteen kerääminen hankkeen eri osapuolilta on helppoa ja nopeaa. Valmis kysymyspatteristo tekee palautteen keräämisestä nopeaa ja vaivatonta ja yhteisen kysymyspatteriston ansiosta palaute on vertailukelpoista.

Kuivaketju10 on läpinäkyvä toimintamalli rakennushankkeen kosteudenhallinnalle.

Toimintamalli kattaa hankkeen kaikki vaiheet tilaamisesta käyttöönottoon ja käyttöön, ja vähentää merkittävästi kosteusvaurioiden riskiä tarjoamalla selkeät ja konkreettiset menettelytavat hankkeen kaikille osapuolille sekä asettamalla kosteudenhallinnan todentamiselle ja dokumentaatiolle selkeän vähimmäistason. Maksuttoman sähköisen järjestelmän avulla toimintamallin toteutus ja seuranta on helppoa, tiedon vaihto eri osapuolten välillä helpottuu ja kosteusriskejä koskeva tieto on aina ajan tasalla ja kaikkien osapuolten käytössä.

Pientaloille, asuinkerrostaloille sekä toimistorakennuksille on laadattavissa erillinen käytön ja ylläpidon riskilista.

Valmiille kohteelle, jonka rakentamisessa on noudatettu Kuivaketju10-toimintamallia systemaattisesti koko hankkeen ajan voi hakea erillisen RALA Kuivaketju10-statuksen. Kuivaketju10-status -kohteissa rakentamisen aikaisen kosteusvaurion riski on toimintamallin noudattamisen ansiosta merkittävästi pienentynyt. Tällä on positiivinen vaikutus takuukorjausten määrään ja kohteen elinkaarikustannuksiin sekä valmiin kohteen terveellisyyteen.