• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys /
    • RALA-sertifiointi /
    • RALA-palaute /
    • Kuivaketju10
    • Lautakuntakäsittely /
    • Hinnasto /
    • Logot /

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • YRITYSHAKU
    • Yrityshaku
    • Tarkennettu yrityshaku
    • Siltaurakoitsijat

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Kuivaketju10
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Työympäristöjen murros näkyy laatutavoitteissa

    Työnteon luonne muuttuu jatkuvasti ja usein huomataan, että tilojen suunnittelun vanha logiikka ei enää palvele uusia prosesseja. Yhä uudet toiminnot siirtyvät nettialustoille, joten paikkariippuvaisuus vähenee. Fyysisen ympäristön täytyy muuttua niin, että se tukee uusia virtuaalisen ja sosiaalisen yhteistyön muotoja. RAKLI:n klinikka "Työympäristömuutosten johtaminen ja viestintä" selvitti onnistumisen edellytyksiä useiden organisaatioiden kokemusten pohjalta.

    Asiakastyytyväisyys ja henkilöstötyytyväisyys ovat monelle organisaatiolle keskeisiä laatutavoitteita. Näiden rinnalla nykyajan työympäristömuutoksissa korostuvat vuorovaikutuksen ja yhteistyön kehittämiseen liittyvät tavoitteet, kuten:

    • Osaamisen jakamisen edistäminen
    • Epämuodollisten kohtaamisten tukeminen
    • Yksikkörajat ylittävän yhteistyön tukeminen

    Yhteistyön vahvistaminen on esimerkki siitä, että työympäristön kehittämisellä tavoitellaan muutosta työkulttuuriin ja toimintatapoihin. Tilalähtöisyydestä siirrytään kohti käyttäjälähtöisyyttä.

    Työympäristön kehittäminen on jatkuva prosessi, jonka tulee perustua ydintoiminnan tarpeisiin. Muuntojoustavuus luo prosessille tilallista pelivaraa, ja sähköiset työvälineet mukautuvat moniin paikkoihin. Virtuaaliset ratkaisut kehittyvät nopeasti, mutta ihmisten toiveet, odotukset ja pelot muuttuvat hitaammin. Avoin keskustelu mahdollistaa yhteisymmärryksen muutoksen suunnasta. Perehdy organisaatioiden Case-kuvauksiin klinikan raportista.

    ty�ymp�rist�

    16.06.2017

    Lisää artikkeleita:
    12.06.2018Kuivaketju10 - sähköinen alusta rakennushankkeen kosteudenhallinnalle
    21.05.2018Laadunhallinnan koulutusohjelma, 4pv – toimintajärjestelmän laatiminen ohjatusti ja ryhmässä
    16.05.2018EU:n tietosuoja-asetus tulee voimaan 25.5.2018
    16.05.2018RALAn palveluiden käyttäjänhallinta uudistuu
    16.05.2018Uusi taloustietoja välittävä rajapinta tehostaa RALA-pätevyyden prosessia
    05.04.2018Yhteinen alusta rakentamisen referensseille muotoutuu – katsaus RALAn kokeiluhankkeeseen
    27.03.2018Webinaari: Kuivaketju10 prosessi ja sähköinen järjestelmä
    20.03.2018Kohti parempaa -seminaari 12.4.2018
    14.03.2018Kuivaketju10:n uusi käyttöliittymä
    14.03.2018Rakentamisen laatuteko 2018