• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Ajankohtaista

    Työympäristöjen murros näkyy laatutavoitteissa

    Työnteon luonne muuttuu jatkuvasti ja usein huomataan, että tilojen suunnittelun vanha logiikka ei enää palvele uusia prosesseja. Yhä uudet toiminnot siirtyvät nettialustoille, joten paikkariippuvaisuus vähenee. Fyysisen ympäristön täytyy muuttua niin, että se tukee uusia virtuaalisen ja sosiaalisen yhteistyön muotoja. RAKLI:n klinikka "Työympäristömuutosten johtaminen ja viestintä" selvitti onnistumisen edellytyksiä useiden organisaatioiden kokemusten pohjalta.

    Asiakastyytyväisyys ja henkilöstötyytyväisyys ovat monelle organisaatiolle keskeisiä laatutavoitteita. Näiden rinnalla nykyajan työympäristömuutoksissa korostuvat vuorovaikutuksen ja yhteistyön kehittämiseen liittyvät tavoitteet, kuten:

    • Osaamisen jakamisen edistäminen
    • Epämuodollisten kohtaamisten tukeminen
    • Yksikkörajat ylittävän yhteistyön tukeminen

    Yhteistyön vahvistaminen on esimerkki siitä, että työympäristön kehittämisellä tavoitellaan muutosta työkulttuuriin ja toimintatapoihin. Tilalähtöisyydestä siirrytään kohti käyttäjälähtöisyyttä.

    Työympäristön kehittäminen on jatkuva prosessi, jonka tulee perustua ydintoiminnan tarpeisiin. Muuntojoustavuus luo prosessille tilallista pelivaraa, ja sähköiset työvälineet mukautuvat moniin paikkoihin. Virtuaaliset ratkaisut kehittyvät nopeasti, mutta ihmisten toiveet, odotukset ja pelot muuttuvat hitaammin. Avoin keskustelu mahdollistaa yhteisymmärryksen muutoksen suunnasta. Perehdy organisaatioiden Case-kuvauksiin klinikan raportista.

    ty�ymp�rist�

    16.06.2017

    Lisää artikkeleita:

    16.06.2017Työympäristöjen murros näkyy laatutavoitteissa
    12.05.2017Kehu kaveriasi tai ilmianna itsesi Rakentamisen laatuteko 2017-kilpailuun.
    09.05.2017RALAn palveluiden tietosuoja on kuvattu rekisteriselosteissa
    05.05.2017Rakennusalan korttiralli helpottuu
    02.05.2017Mikko Saarikoski on RALAn uusi viestijä
    02.05.2017RALAn palautetyökalun käytettävyyttä on parannettu käyttäjien kokemusten perusteella
    02.05.2017Sidosryhmät pitävät RALAa luotettavana ja asiantuntevana
    02.05.2017Kestävän ympäristörakentamisen toimintamalli etenee
    02.05.2017Urakoitsija voi parantaa työturvallisuuttaan UPA-arvioinnilla
    01.05.2017RALA-pätevyyttä esiin, arvoisat asiakkaamme