• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Tuleva julkaisu: Korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä

    Korjaushanke on taloyhtiölle merkittävä investointi. Uusi opas kuvaa miten korjaushankkeen tilaaja voi arvioida toteuttajia laadullisilla kriteereillä.

    Rakentamisen Laatu RALA ry julkaisee syksyllä 2017 uuden taloyhtiöiden hallituksille, isännöitsijöille ja rakennuttajille tarkoitetun oppaan korjauspalveluiden laadullisesta urakkakilpailutuksesta.

    Korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiöissä -opas esittää, kuinka urakan päätoteuttaja voidaan valita arviointimenettelyllä, jossa otetaan huomioon hinnan lisäksi taloyhtiön korjaukselle asettamat laadulliset tavoitteet. Oppaassa kuvattu menettely auttaa arvioimaan rakentamispalveluiden tarjoushinnan ja laadun suhdetta niin, että palvelun tilaaja saa maksamalleen urakkahinnalle parhaan mahdollisen vastineen. Julkaisun liitteenä on laskentataulukko arvioinnin toteutukseen. Menettelyä kannattaa soveltaa ensisijaisesti laajoissa korjauksissa, kuten putki- tai julkisivuremonteissa.

    Oppaan on laatinut Tino Raatikainen kiinteistö- ja rakennusalan asiantuntijoista koostuvan työryhmän kanssa, ja se julkaistaan RALAn sivuilla www.rala.fi.

     

    Lisätietoja:

    Tuula Råman, Rakentamisen Laatu RALA ry, toiminnanjohtaja, tuula.raman@rala.fi, 0400 607 429

    11.09.2017

    Lisää artikkeleita:

    25.09.2017Uusi ohje: korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä
    18.09.2017Kosteudenhallintakoordinaattorin pätevyysvaatimukset uudistuvat
    11.09.2017Tuleva julkaisu: Korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä
    08.09.2017RALA ja Kuivaketju10 mukana RT:n ajankohtaiskiertueella
    08.09.2017RALA-pätevien yritysten työturvallisuustiedot täydentyvät UPA-arvioinneilla
    04.09.2017Räätälöi yritysraporttisi tarjouspyynnön mukaan
    29.08.2017Kun 50 000 henkeä kulkee päivässä työmaan läpi – välitavoitteet Vermon infraurakassa
    01.08.2017Talotekniikan työmaaprosessi kulkee kärkimiehen kautta – 4 laatutekijää linjasaneeraustyömaalla
    10.07.2017Energia- ja ympäristövinkkejä taloyhtiöille Ilmastokadun oppaista
    16.06.2017Työympäristöjen murros näkyy laatutavoitteissa