• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys /
    • RALA-sertifiointi /
    • RALA-palaute /
    • Kuivaketju10
    • Lautakuntakäsittely /
    • Hinnasto /
    • Logot /

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • YRITYSHAKU
    • Yrityshaku
    • Tarkennettu yrityshaku
    • Siltaurakoitsijat

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Kuivaketju10
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Sidosryhmät pitävät RALAa luotettavana ja asiantuntevana

    RALA nähdään vastuullisena, eettisenä, ja henkilöstön asiantuntijuuteen luotetaan, talvella 2017 tehty sidosryhmätutkimus osoittaa. RALAn maine on selvityksen mukaan hyvä. Kyselyyn vastasivat nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat, tilaajat, päättäjät ja median edustajat. 

    Mielikuvat RALAsta ovat pääosin myönteisiä, ja maineen vahvuuksina nähdään eettisyys, vastuullisuus, luotettavuus ja henkilöstön asiantuntijuus. Vastaajat pitävät RALAa puolueettomana toimijana. 

    Kaikkein positiivisimmin RALAan suhtautuvat asiakkaat. Asiakkaat kokevat saavansa henkilöstöltä hyvää palvelua, ja he pitävät käyttämiään palveluja hyödyllisinä. Kriittisimpiä taas ovat yritykset, jotka eivät vielä ole RALAn asiakkaita. Heille RALAn tarjoamien palveluiden hyödyt eivät ole selkeitä.

    Sidosryhmien yleisimmät mielikuvat RALAsta liittyvät palveluihin, luotettavuuteen sekä laadun kehittämiseen ja valvomiseen. Yli 60 prosenttia vastaajista näkee RALAn roolin tärkeänä rakentamisen laadun parantamisessa. Lisäksi vastaajien mielestä RALAlla on tärkeä rooli laadun valvonnan tehostamisessa ja laadun korostamisessa.

    Tiedon jakaminen rakennusalan yrityksistä on yksi RALAn tehtävistä, ja suurin osa vastaajista pitääkin RALAn nettisivuillaan tarjoamaa yrityshakua hyödyllisenä toimintona.

    RALAn tulisi kyselyn mukaan lisätä tunnettavuuttaan ja kirkastaa tarjoamiensa palveluiden hyötyjä tahoille, jotka eivät niitä vielä tunne. Erityisesti päättäjien ja potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa RALAlla olisi mahdollisuus kasvattaa myönteisiä mielikuvia toiminnastaan. 

    02.05.2017

    Lisää artikkeleita:

    16.01.2018Ilkka Romo on valittu Rakentamisen Laatu RALA ry:n hallituksen puheenjohtajaksi vuosille 2018 - 2019
    12.01.2018Rakennusvalvonnan ajankohtaisseminaari 5.2.2018
    19.12.2017Yli 2500 vastausta Ralan ja Rakennusliiton laatukyselyyn
    15.12.2017Uusi opinnäyte: Kuivaketju10 asuinkerrostalohankkeen rakennusvaiheessa
    14.12.2017RALA 20 vuotta - juhlavideot
    07.12.2017Tietoa tamperelaisten taloyhtiöiden korjaushankkeista - TARMO+
    27.11.2017RALAn kokeiluhankkeessa kehitetään yhteinen malli ja alusta laadukkaalle referenssille
    17.11.2017Rakentamisen laatuteko 2017 -kisan voitto on ratkennut
    25.09.2017Uusi ohje: korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä
    18.09.2017Kosteudenhallintakoordinaattorin pätevyysvaatimukset uudistuvat