• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Sidosryhmät pitävät RALAa luotettavana ja asiantuntevana

    RALA nähdään vastuullisena, eettisenä, ja henkilöstön asiantuntijuuteen luotetaan, talvella 2017 tehty sidosryhmätutkimus osoittaa. RALAn maine on selvityksen mukaan hyvä. Kyselyyn vastasivat nykyiset ja potentiaaliset asiakkaat, tilaajat, päättäjät ja median edustajat. 

    Mielikuvat RALAsta ovat pääosin myönteisiä, ja maineen vahvuuksina nähdään eettisyys, vastuullisuus, luotettavuus ja henkilöstön asiantuntijuus. Vastaajat pitävät RALAa puolueettomana toimijana. 

    Kaikkein positiivisimmin RALAan suhtautuvat asiakkaat. Asiakkaat kokevat saavansa henkilöstöltä hyvää palvelua, ja he pitävät käyttämiään palveluja hyödyllisinä. Kriittisimpiä taas ovat yritykset, jotka eivät vielä ole RALAn asiakkaita. Heille RALAn tarjoamien palveluiden hyödyt eivät ole selkeitä.

    Sidosryhmien yleisimmät mielikuvat RALAsta liittyvät palveluihin, luotettavuuteen sekä laadun kehittämiseen ja valvomiseen. Yli 60 prosenttia vastaajista näkee RALAn roolin tärkeänä rakentamisen laadun parantamisessa. Lisäksi vastaajien mielestä RALAlla on tärkeä rooli laadun valvonnan tehostamisessa ja laadun korostamisessa.

    Tiedon jakaminen rakennusalan yrityksistä on yksi RALAn tehtävistä, ja suurin osa vastaajista pitääkin RALAn nettisivuillaan tarjoamaa yrityshakua hyödyllisenä toimintona.

    RALAn tulisi kyselyn mukaan lisätä tunnettavuuttaan ja kirkastaa tarjoamiensa palveluiden hyötyjä tahoille, jotka eivät niitä vielä tunne. Erityisesti päättäjien ja potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa RALAlla olisi mahdollisuus kasvattaa myönteisiä mielikuvia toiminnastaan. 

    02.05.2017

    Lisää artikkeleita:

    25.09.2017Uusi ohje: korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä
    18.09.2017Kosteudenhallintakoordinaattorin pätevyysvaatimukset uudistuvat
    11.09.2017Tuleva julkaisu: Korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä
    08.09.2017RALA ja Kuivaketju10 mukana RT:n ajankohtaiskiertueella
    08.09.2017RALA-pätevien yritysten työturvallisuustiedot täydentyvät UPA-arvioinneilla
    04.09.2017Räätälöi yritysraporttisi tarjouspyynnön mukaan
    29.08.2017Kun 50 000 henkeä kulkee päivässä työmaan läpi – välitavoitteet Vermon infraurakassa
    01.08.2017Talotekniikan työmaaprosessi kulkee kärkimiehen kautta – 4 laatutekijää linjasaneeraustyömaalla
    10.07.2017Energia- ja ympäristövinkkejä taloyhtiöille Ilmastokadun oppaista
    16.06.2017Työympäristöjen murros näkyy laatutavoitteissa