• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys /
    • RALA-sertifiointi /
    • RALA-palaute /
    • Kuivaketju10
    • Lautakuntakäsittely /
    • Hinnasto /
    • Logot /

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • YRITYSHAKU
    • Yrityshaku
    • Tarkennettu yrityshaku
    • Siltaurakoitsijat

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Kuivaketju10
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    RALAn palautetyökalun käytettävyyttä on parannettu käyttäjien kokemusten perusteella

    RALA julkaisi uuden palautetyökalun viime syksynä, ja työkalun ominaisuuksia on nyt parannettu asiakkailta saamamme palautteen perusteella. Parannusten tarkoitus on lisätä työkalun käytettävyyttä sekä organisaatioiden mahdollisuuksia hyödyntää kerättyä palautetta omassa kehitystyössään.

    Muutokset RALA-palautteessa

    Jokaisesta työkalulla tehdystä kyselystä muodostetaan oma palauteraportti, jossa vastaukset esitetään yhteen koottuna. Raportin käytettävyyttä on nyt parannettu tuomalla kyselykohtaiseen raporttiin yhteenvetosivu, jossa esitetään koko aineiston ja toisaalta eri kysymysryhmien keskiarvot. Näin kyselyn tekijä voi helposti vertailla onnistumistaan projektin eri osa-alueilla. Kyselyn toteuttaja näkee raportista suoraan keskiarvon esimerkiksi tilaajien antamasta palautteesta. Samalla raporttien indeksien visuaalista esitystapaa on uudistettu.

    Yrityksen käyttäjä voi nyt määritellä haluaako hän yritysraportin koko aineistosta vai tietyltä aikaväliltä. Lisäksi annetut palautteet on eritelty raportissa palautteen antajan roolin mukaisesti. Esimerkiksi tilaajan ja aliurakoitsijan palauteyhteenvedot esitetään nyt erikseen.

    Pdf-raportin lisäksi palauteaineisto on ladattavissa Excel-muotoon, minkä ansiosta yritys voi käyttää aineistoa entistä joustavammin analyysivaiheessa.

    Kun aikaisemmin kyselyn tekijä on lisännyt kyselyyn vastaajat Excel-taulukosta, nyt jokaiselle yritykselle muodostuu oma osallistujapankki, josta tekijä voi valita vastaajat kyselyynsä. Pankkiin tallentuvat kaikki yrityksen kyselyihin osallistuneet vastaajat. Jatkossakin vastaajia voidaan lisätä Excel-taulukosta tai yksitellen. 

    Lisätietoja muutoksista antavat

    Rune Paananen, rune.paananen@rala.fi, 050 522 6764 ja

    Marko Mäenpää, marko.maenpaa@rala.fi, 050 444 0980.

    02.05.2017

    Lisää artikkeleita:

    16.01.2018Ilkka Romo on valittu Rakentamisen Laatu RALA ry:n hallituksen puheenjohtajaksi vuosille 2018 - 2019
    12.01.2018Rakennusvalvonnan ajankohtaisseminaari 5.2.2018
    19.12.2017Yli 2500 vastausta Ralan ja Rakennusliiton laatukyselyyn
    15.12.2017Uusi opinnäyte: Kuivaketju10 asuinkerrostalohankkeen rakennusvaiheessa
    14.12.2017RALA 20 vuotta - juhlavideot
    07.12.2017Tietoa tamperelaisten taloyhtiöiden korjaushankkeista - TARMO+
    27.11.2017RALAn kokeiluhankkeessa kehitetään yhteinen malli ja alusta laadukkaalle referenssille
    17.11.2017Rakentamisen laatuteko 2017 -kisan voitto on ratkennut
    25.09.2017Uusi ohje: korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä
    18.09.2017Kosteudenhallintakoordinaattorin pätevyysvaatimukset uudistuvat