• TUOTTEET
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TILAAJALLE
    • Tuotteet
    • RALA-pätevyys
    • RALA-sertifiointi
    • RALA-palaute
    • Lautakuntakäsittely
    • Hinnasto
    • Logot

  • TIETOA RALASTA
    • RALAn jäsenyhdistykset
    • Rakentamisen laatuaineistoja

  • AJANKOHTAISTA
    • Blogit
    • Uutiskirjeet

  • OTA YHTEYTTÄ
    • Yhteydenottolomake
  • In English
    • Home
    • Services
    • Member organisations
    • Contact
  • På svenska
    • Förstasidan
    • Tjänster
    • Medlemsorganisationer
    • Kontaktuppgifter
      • Products
      • RALA Competence
      • RALA Certification
      • RALA Feedback
      • Prices
      • RALA
      • Member organisations
      • Contact
      • Produkter
      • RALA-behörighet
      • RALA-certifiering
      • RALA-respons
      • Priser
      • RALA
      • Medlemsföreningar
      • Kontaktuppgifter
    • TUOTTEET
      • Tuotteet
      • RALA-pätevyys
      • RALA-sertifiointi
      • RALA-palaute
      • Lautakuntakäsittely
      • Hinnasto
      • Logot
    • TILAAJALLE
      • Tilaajalle
      • Asiakastarinat
      • Tilaajavastuulaki
      • HILMA-ilmoitus
    • YRITYSHAKU
      • Yrityshaku
      • Tarkennettu yrityshaku
      • Siltaurakoitsijat
    • RALA
      • RALA
      • RALAn jäsenyhdistykset
      • Rakentamisen laatuaineistoja

    Marjo Laurila: Asiakaspalvelu avaa polkuja kehitykseen

    Asiakaspalvelu liittyy kaikkiin RALAssa hoitamiini tehtäviin. Neuvon asiakasyrityksiämme palveluihimme liittyvissä yksityiskohdissa ja tarkistan kaikki talonrakennus- ja talotekniikka-alan RALA-pätevyyshakemukset. Olen päivittäin yhteydessä asiakkaisiimme, ja se on parasta työssäni. 

    Työssäni kiehtoo muiden auttaminen: haluan helpottaa toisten elämää. On aina palkitsevaa auttaa yritystä pätevyyshakemuksen valmiiksi saamisessa. Ja kun yritykselle myönnetään pätevyys, on hienoa nähdä, miten iloiseksi monien, erityisesti pk-yritysten, edustajat tulevat siitä. Yhtä lailla autan mielelläni myös kollegoitani. 

    Ajattelen, että olemme kaikki ikään kuin samassa veneessä – meillä on yhteinen päämäärä. Niin asiakasyrityksemme edustajat kuin ralalaisetkin pyrkivät nostamaan rakentamisen laatua ja tuomaan sitä esiin. Kaikki työtehtäväni tähtäävät siihen. 

    Olen ollut RALAssa vuodesta 2004 ja muistan monia asiakkaiden kanssa käytyjä keskusteluja pitkänkin ajan takaa. Parhaiten mieleen ovat jääneet tietysti puhelut, joissa nauru on helissyt kummassakin päässä. Kaikki keskustelut eivät aina ala yhtä aurinkoisesti, mutta useimmiten lopetamme puhelun tyynesti. Olen huomannut, että kaikkein tärkeintä vuorovaikutuksessa, niin asiakkaiden kuin kaikkien muidenkin kanssa, on kuunteleminen. Se onkin mielestäni palvelutyön perusta.

    Parhaat kehitysideat asiakkailta

    Olen mukana RALA-pätevyyden kehitystiimissä ja otan mielelläni vastaan kehitysehdotuksia. Monesti asiakkaat kertovat puhelimessa tai sähköpostitse, mikä pätevyyden uusimisessa ärsytti tai mitä hyötyä RALA-pätevyydestä on heille ylipäätään ollut. 

    Vien asiakkailta tulleita kommentteja ahkerasti kehitystyöryhmään, ja yritämme saada asiointia mahdollisimman sujuvaksi. Tarkoitus on, että helpottaisimme RALA-pätevyydellä asiakkaidemme töitä, emmekä vaikeuttaisi niitä entisestään. Olen saanut asiakkailtamme monia parannusehdotuksia vuosien varrella, ja niitä on toteutettu kehitystyössä. Minulle saa siis soittaa tai lähettää sähköpostia. Toivon, että asiakasyrityksemme ottavat rohkeasti yhteyttä pienimissäkin pulmissa – olen aidosti kiinnostunut kuulemaan asiakkaidemme ääntä.

    Marjo Laurila
    RALAn asiakaspalveluexpertti

    17.05.2017

    Lisää blogeja:

    09.10.2017Harri Ajomaa: Olosuhteiden hallinta työmaalla
    26.09.2017Jari Virta: Laadullisen hankinnan tietopaketti taloyhtiöille
    15.09.2017Juha Höyhtyä: Kuivaketjusta tuottavuuteen
    05.09.2017Kimmo Hilliaho: Parvekkeen sisäilmasto ja energiansäästö haltuun uuden tutkimustiedon avulla
    31.08.2017Timo Jeskanen: Modernien rakennusten peruskorjaussuunnittelusta
    28.06.2017Hannu Järveläinen: Rapistuuko omaisuutemme?
    18.05.2017Tuula Råman: Luottamus syntyy kokemuksista
    17.05.2017Marjo Laurila: Asiakaspalvelu avaa polkuja kehitykseen
    02.05.2017Tapani Karonen: Täysi-ikäisen RALAn laatutyö on kantanut hedelmää
    24.04.2017Anna Masanti: Yritysvastuupuheeseen sisältyy kokonainen kulttuuri
    10.04.2017Ville Järvinen: Maarakennusalalla pienet yritykset mukaan digikelkkaan
    30.03.2017Mikko Somersalmi: Tuottavuus ja laatu käsi kädessä
    16.03.2017Matti Vesalainen: Rakenteiden tiivistämisellä terveellisempiä rakennuksia – osaamisestako on kysymys?
    23.02.2017Jari Virta: Kuntien kannattaa tukea taloyhtiöiden lisärakentamishankkeita
    14.02.2017Jouni Punkki: Betonirakenteiden laatu puhuttaa
    04.01.2017Tuula Råman: RALA on tukenut rakentamisen laatua jo 20 vuotta
    07.12.2016Mikko Ahtola: Ihmisiä telineillä
    23.11.2016Jari Virta: Korjausrakentamisen laadun edistämiseen tarvitaan taloyhtiön tahtotilan kirkastamista ja palveluntuottajien palveluprosessien kehittämistä
    09.11.2016Antti Jukarainen: Laadun varmistaminen jo rakentamisen aikana on entistä tärkeämpää
    20.10.2016Sami Saari: Kuivaketju10:llä vältät kosteusvauriot
    10.10.2016Teija Ojankoski: Rakentamisen laadun kokemus kilpistyy rahaan
    29.09.2016Vesa Juola: Laadun ja asiakasymmärryksen liitto
    26.09.2016Tuula Råman: Voisiko meissä kaikissa asua pieni yrittäjä?
    19.09.2016Nina Flinck: Vuorovaikutus kätilöi kehittymistä
    09.09.2016Kai Tattari: Miten olette jäsentäneet yrityksenne tavat toimia?
    25.08.2016HKR: RALA-pätevyys on vakiintunut osa hankintamenettelyämme
    10.08.2016Tuula Råman: Palautteen keruu ja siihen reagointi ovat asiakaslähtöistä toimintaa
    06.07.2016Nora Öistämö: Mutkattomuuden kaipuu ja paperisirkuksen välttäminen
    20.06.2016Niina Rajakoski: Anteeksi, olin väärässä, tein virheen, korjaan sen – noin sen pitää olla
    09.06.2016Harri Heikura: Laatua kehitetään asiakkaan kokemuksiin katsomalla
    24.05.2016Timo Nummela: Laatu lähtee tekijästä
    04.05.2016Matti Harjuniemi: Tervetuloa arjen laatukisaan!
    27.04.2016Rune Paananen: Miten löytää sopivimmat yhteistyökumppanit rakennusprojektiin?
    12.04.2016Juha-Matti Junnonen: Järjestelmällisesti kerätty palaute auttaa yritystä kehittymään
    23.03.2016Juha Salminen: Julkikuva paranee toiminnan kautta
    03.03.2016Eeva-Liisa Hannu: Tarkasti kuvattu referenssi puhuu yrityksen puolesta
    15.02.2016Tarmo Pipatti: Laatu on taitavan tilaamisen ja toteutuksen summa
    05.02.2016Harri Saarinen: Toimintatapojen kehittämisellä tehdään entistä laadukkaampaa lopputulosta
    15.01.2016Tero Kiviniemi: Laatu on ilmaista mutta laaduttomuus maksaa